Weet precies wat je moet eten voor welk doel

Het Recept

Hoe kan dit boek jou nu helpen? Slecht nieuws: het kán jou niet helpen. Gezond eten moet je uiteindelijk zelf doen.

Lees meer

70 intermittent fasting recepten voor een gezonder gewicht

Vastenkookboek

Intermittent vasten is geen dieet. Het is een levensstijl die je je aanmeet om een optimale gezondheid te bereiken, door het tijdstip van je maaltijden te herschikken. Vasten beïnvloedt voornamelijk wanneer je eet, en niet per se wat en hoeveel je eet. Als je het 16:8-principe volgt, zal je 16 uur vasten en 8 uur eten.

Lees meer

Blijf gezond, bewaak je weerstand

Immuun

Je wordt om de oren geslagen met gezondheidsinformatie. Tips & tricks om je immuunsysteem te boosten, zijn wijdverspreid. Iedereen heeft een mening, maar wie kan fabels nog van feiten onderscheiden?

Lees meer

Met intermittent fasting naar een gezonder gewicht

16:8

Vasten of ‘intermittent fasting’ is wereldwijd uitgegroeid tot een van de populairste eetpatronen. Maar hoe kan niet eten nu gezond zijn? Het vloekt met de klassieke dieetleer die beweert dat je metabolisme een vuurtje is dat je moet blijven aanwakkeren. Het is een hardnekkige mythe, intussen genadeloos ingehaald door de wetenschap.

Lees meer

Eet jezelf gezond(er)

De Lijst

Hoe pakken we lichamelijke ongemakken aan? Velen onder ons slikken een pilletje tegen de hoofdpijn smeren zalf op een geïrriteerde huid en raken gewend aan de lusteloze middagdip. Dat is zonde, want veel van deze ongemakken zijn een rechtstreeks gevolg van wat er op ons bord ligt.

Lees meer

Hoe u zelf kan zorgen dat u gezond bent en blijft

Nooit meer naar de dokter

Waarom gaan we naar de dokter? Huisarts Servaas Bingé, ook de dokter van wielerploeg Lotto-Soudal, gaat op zoek naar de redenen waarom mensen hem consulteren. Vaak is een doktersbezoek onnodig. Want mensen kunnen voor een groot deel hun gezondheid zélf bepalen.

Lees meer